Training
Mastering the sustainable development of ‘the self’ through design, assessment, guidance, QA and managing of personalised learning processes in any given context.
Manifest voor Leren Waarderen
Diverse instanties en denkers benadrukten recent de urgentie van het creëren van een nieuw sociaal…
PRM – Personal Resources Management
Personal Resources Management (PRM) houdt een dubbele personeelsaanpak in voor (1) organisaties om duurzaam en doelmatig te investeren…
ReTraVaSSEV for soft skills
The Recognition, Training and Validation of Soft Skills for Employability of Vulnerable groups if a…
Workshop ‘EVC en gepersonaliseerd leren’
22 januari 2019 vond het SBO-congres ‘Gepersonaliseerd Onderwijs’ plaats in Utrecht. CL3S verzorgde daar een…
ALLMEET-project 2013-17: Affording the desire to learn
‘Affording the Desire to Learn’ aims at filling in the need to articulate and ground…
Validation at UNAB in Chile
The validation of prior learning is at the heart of the Universidad Andrés Bello in…
Research
Analysis of critical success factors for embedding validation of prior learning systematics in personalised learning strategies.
Manifest voor Leren Waarderen
Diverse instanties en denkers benadrukten recent de urgentie van het creëren van een nieuw sociaal…
Manifesto on a new social contract for learning
The 3rd VPL Biennale book (May 7-8, 2019)
The VPL Biennale (https://VPLbiennale.org) is about Validation of Prior Learning -systematics for lifelong learning, working, and living….
The holistic perspective of Recognition, Validation and Accreditation
RVA as a global term for the assessment of prior learning outcomes CL3S Series on…
Validating Newcomers
Learning throughout life is important for everyone, whether individuals, organisations, schools or institutions. Linking education…
Als Leren je hele Leven omvat
‘Als leren je hele leven omvat …’ beschrijft en analyseert de ontwikkelingsgang van het (inter)nationale…
Consultancy
Support, guidance and advice for enabling learners and their organisations to make the shift to personalised resources development (PRD).
Manifesto on a new social contract for learning
Personal Resources Management (PRM) voor Jobcoaches
Ruud Duvekot & Sjoerd Stienstra Schakelprogramma & Handboek voor Jobcoaches en Loopbaanbegeleiders De jobcoach is…
ReTraVaSSEV for soft skills
The Recognition, Training and Validation of Soft Skills for Employability of Vulnerable groups if a…
VPL in Singapore
Lifelong Learning Conference at Singapore University of Social Sciences, November 11, 2017. http://tlc.suss.edu.sg/llc2017/#home The Lifelong…
Making Learning Visible
EU-CEDEFOP conference on Validation of Non-formal and Informal Learning29-29 November 2016, Thessaloniki, Greece CL3S was…
Validation at UNAB in Chile
The validation of prior learning is at the heart of the Universidad Andrés Bello in…
Campaigns
Advocating every imaginable step towards an inclusive learning society.
Manifest voor Leren Waarderen
Diverse instanties en denkers benadrukten recent de urgentie van het creëren van een nieuw sociaal…
Manifesto on a new social contract for learning
The 3rd VPL Biennale book (May 7-8, 2019)
The VPL Biennale (https://VPLbiennale.org) is about Validation of Prior Learning -systematics for lifelong learning, working, and living….
Dialogisch Valideren & Leren
Een discussiestuk Ieder mens is een lerend individu of ‘lerende’ en doet dat een leven…
Personal Resources Management (PRM) voor Jobcoaches
Ruud Duvekot & Sjoerd Stienstra Schakelprogramma & Handboek voor Jobcoaches en Loopbaanbegeleiders De jobcoach is…
The holistic perspective of Recognition, Validation and Accreditation
RVA as a global term for the assessment of prior learning outcomes CL3S Series on…